درمان کولیت و کرون


به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress ، این مطالعه در مجله New England Journal of Medicine به چاپ خواهد رسید.
نتایج حاصل از فاز 2 این کارآزمایی بالینی نشان داد داروی Tofacitinib دارای پاسخ بالینی و بهبودی در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو که بیماری التهابی مزمن روده بزرگ است، می باشد.
دکتر William Sandborn  رئیس بخش گوارش و کبد دانشکده پزشکی سن دیگو گفت: کولیت اولسراتیو سبب حملات شدیدی می شود که اثر نامطلوبی بر کیفیت زندگی بیمار در منزل و محل کار می گذارد. درمان خوراکی با Tofacitinib منجر به  بهبودی در بعضی از بیماران شده است.
در حال حاضر، انواع محدودی از داروها برای درمان کولیت اولسراتیو وجود دارد. داروهای در دسترس همیشه موثر نیستند و برخی نیاز به تزریق داخل وریدی دارند.
Sandborn گفت: این کلاس جدیدی ازداروهاست که بر تعدادی از پروتئین های  سیستم ایمنی بدن که باعث این نوع بیماری التهابی روده (IBD) می شود، تاثیر می گذارد.
600 تا 700 هزار بیمار مبتلا به کولیت اولسراتیو در ایالات متحده وجود دارد. نیمی از این بیماران دردهای شدیدی را تجربه می کنند که در برخی موارد ممکن است به عمل جراحی بریدن روده بزرگ منجر شود.
Sandborn گفت:  بیماران مبتلا به مورد های پیشرفته تر کولیت اولسراتیو نیاز به یک درمان قوی و بسیار موثر دارند. نتایج این مطالعه نشان داد که Tofacitinib ممکن است یک روش جدید را برای مبارزه با این بیماری فراهم کند.
194 بیمار به بخشی ازاین کارآزمایی تصادفی  که در 51 مرکز در 17 کشور جهان انجام شده بود، وارد شدند.  بیماران واجد شرایط حداقل 18 سال داشته، مبتلا به کولیت اولسراتیو تشخیص داده شده و قبلا با درمان های متداول برای این بیماری درمان شده بودند.
این بیماران به مدت هشت هفته تحت درمان قرار گرفتند. به آنها دو بار در روز یک دوز از Tofacitinib داده شد و مزایای این دارو طی دو هفته دیده شد. سیگموئیدوسکوپی در آغاز و پایان این مطالعه به همراه بررسی نمونه خون و مدفوع برای اندازه گیری التهاب روده انجام شد.
درمیان بیماران درمان شده شایع ترین عفونت گزارش شده آنفلوانزا و نازوفارنژیت ( عفونت تنفسی ) بود، در دو بیمار آبسه  و در برخی موارد  سردرد مشاهده شد.
Sandborn گفت: "هدف از این مطالعه این بود که نشان دهد این مهار کننده خوراکی در درمان کولیت اولسراتیو موثر است. مرحله بعدی این مطالعات تایید اثر بخشی و ایمنی این دارو در دراز مدت و تایید نتایج این مطالعه است.

source : http://www.irbonyannews.ir

نویسنده: غزال ׀ تاریخ: 23 / 7 / 1391برچسب:داروی جدید درمان کولیت اولسراتیو,Tofacitinib,توفاسيتينيب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , colitis.crohn.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com